Punish and belittle the one who made a mistake – that´s a usual pattern. And a complete waste of time, in my opinion. Your agression will never reduce the error rate, you will only demotivate the other one instead . The person you yelled at will avoid you. The person who got belittled, will do less for you in order to avoid future slip-ups. Plus the mistake will probably happen again, because you did not change the circumstances that created the problem in the first place. How about a different approach? Think about this mistake as a reason to optimize your process, to improve the workflow. Change the system – never try to change people!

[ Fehler suchen, Schuldige finden und abkanzeln, das ist so ein übliches Muster. Und aus meiner Sicht totale Zeitverschwendung. Mit Aggression wirst du Fehlerquoten niemals reduzieren können, sondern den anderen nur demotivieren. Die Person, die du angepfiffen hast, wird dich meiden. Die Person, die du niedergemacht hast, wird weniger für dich aktiv werden, schon um weitere Ausrutscher zu vermeiden. Zudem wird der Fehler vermutlich wieder passieren, weil du die Gegebenheiten, die das Problem erst möglich machen nicht verändert hast? Wie wäre es mit einem anderen Ansatz? Dieser Patzer kann ein Anlass sein, um die Prozesse zu optimieren, die Abläufe zu verbessern. Verändere das System – versuche nie Menschen zu verändern! ]